עליזה שני יועצת זוגית ומשפחתית

הדשא של השכן ירוק יותר

למה נדמה לנו שהדשא של השכן ירוק יותר?

ניתן לראות כי אם נעמוד בגינה שלנו ונסתכל על הדשא של השכן שלנו, נחשוב שהדשא שלו ירוק יותר. דבר זה נובע בגלל החלק של הדשא שאנו רואים. כלומר את הצד החיצוני, לא רואים את הדשא מקרוב ולעומק, לא רואים את הפגמים של הדשא, שאותם ניתן לראות רק מקרוב.כאשר האדם מסתכל על חיים של אדם אחר, נדמה לו בטעות כי החיים של זה שמולו טובים יותר. משום שהוא רואה רק את החוץ ולא את הפנים, האדם לא רואה ולא יודע את הבעיות של השכנים שלו כי כלפי חוץ הכל נראה טוב ומוצלח. העיקר שצריך לזכור הוא: שהחיים מתרחשים בתוכך ולא מחוצה לך.

החיים, האושר, שמחה, שלוות נפש, רוגע וכו, אלו דברים שקשורים בך, מחשבות, תחושות שלך בתוכך אך לא בחוץ. את זה בד”כ לא רואים אצל אדם אחר, עד כמה הוא מרגיש שיש לו, כמה מצב רוח אמיתי יש לו בתוכו בפנים בעומק שהוא מסתיר.החיים הם בתוכך, לאהוב את עצמך מבפנים בלי קשר למה שיש\אין, האהבה שלך לעצמך אסור שתהיה תלויה בדבר. עליך לדעת לחיות את החיים של עצמך. בלי השוואות לאחרים,רק כך תוכל להיות אדם יותר מאושר.

איפה זה פוגש אותנו בזוגיות?עד כמה אני מאושר, עד כמה אני משקיע בבת\בן הזוג שלי.

כשאנחנו לא מאוזנים אנו מאפשרים לרוחות רבות לשלוט בנו ולהניע אותנו מצד לצד.כשאנו מתבוננים על המציאות בתבונה, ואין עיננו צרה במה שיש לחברנו, אנחנו יכולים אפילו לפרגן לו על כך. להיות שמחים בחלקנו, להרגיש עשיר ומאושר ומעריך כל דבר קטן שיש לי.האם אנחנו יודעים להעריך ולאהוב את מה שיש ?

כדברי ביירון קייטי להיות בזוגיות טובה , זו תוצאה של מאמץ והשקעה.

סיפור קטן :יש לנו 2 כלבים בבית.כאשר אני שמה להם אוכל, לרוב, הכלבה הגדולה אוהבת לאכול את האוכל שאינו שלה ? של הכלבה הקטנה.אני שואלת את עצמי מדוע זה כך?

האם גם האוכל של השכן טוב יותר?

עליזה שני יועצת לזוגיות

בריאה אשמח לתגובות שלכם.. תודה